lørdag 9. april 2011

Loppesesongen er i full gang...


I dag har det vært hele 10 loppemarkeder rundt omkring her i Bærum...
Hjelpes, hvor skal man begynne?
Mamma og jeg tok med oss lille Pernille på 2,5 år og ferden bar først til lokale Lesterud skole.
Der ble det litt barnetøy til Henrik på 6,
et sort og hvitt blomstrete linskjørt fra Benetton til meg og
to bokser i pastellfarger fra Lisbeth Dahl.
Ikke dårlig!
Mamma fikk også med seg noen skatter herfra.
Blandt annet et lekkert stakke-skjørt fra Verket (Bærums Verk),
det skal sys om til 17.mai!
Videre bar ferden til Levre skole, Høvik Verk skole og til slutt Ramstad skole.
Her er et par bilder av dagens fangst:


Boksene er tenkt til Pernilles jenterom,
stoffene skal bli til en artig sommerkjole...





Et heklet sjal med silkebånd og blomster fikk også bli med meg hjem!
De lekre skoene er i semsket skinn og sitter godt på foten, de blir flotte til hvite linbukser...

Videre fikk jeg tak i et Helly Hansen regnsett og en vårjakke til Henrik.
Som om ikke det var nok...jeg fant nemlig et par Sorel boots i str 35, perfekt til neste vinter!
Lasse på 4 får nye pensko til 17.mai, de var nemlig ikke brukt i det hele tatt.
Pernille fikk selvfølgelig en kjole, og så ble det en t-skjorte og
en tunika i str 7 år som jeg lett syr om til en kjole.

Jeg er fornøyd!


Mamma og jeg elsker loppis, hun fikk med seg noen flotte bøker, en bluse og litt annet småtteri.
Vi koser oss skikkelig når vi reiser sånn rundt på turne.
Været i dag var fantastisk, herlig vårvær med sol fra skyfri himmel.
Vi satt ute på Høvik Verk skole og spiste grillede hamburgere med kaffe og gulrotkake som dessert.

Best av alt er:

Gjenbruk. Vi sparer miljøet ved å handle brukt!
Vi støtter skolekorpsene,
tenk hva de skaper av stemning på selveste nasjonaldagen!

Ha en fortsatt god helg, med eller uten loppehandel!


Beste hilsen fra Solveig

6 kommentarer:

  1. Jeg hadde regna med å støte på deg idag. Men jeg kom meg ikke lenger enn til Ramstad.... så Hosle.... Og det var det. Fikk med meg fine, broderte duker til bakstykkestoffer for puter. Og en del barnebøker og spill. Må vel en bitteliten runde imorra også :)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg tenkte det samme...møter nok Trine!
    Jeg holder meg som sagt hjemme her i morra, men ønsker DEG riktig god tur!!! De fyller på med ting og tang til søndagen, så du skal se du får med deg noen skatter...

    Klem Sol

    SvarSlett
  3. Så mye fint dere fant. Kjenner jeg også vil på loppemarked!!

    Liker bloggen din, la deg til i blogglista mi ;)

    SvarSlett
  4. Hei Manja!

    Så hyggelig at du også leser og kikker innom her!
    Det er velig moro når folk legger igjen et spor, så 1000 takk skal du ha.

    Det ble ikke noen loppis i dag.
    Jeg har vasket en del av det jeg kjøpte i går, og ellers styra rundt i huset og faktisk ligger en halvferdig kjol på loftet og venter på å bli ferdig. Sånne dager er herlige!

    Ha en fortsatt fin helg, det lille som er igjen...

    Beste hilsen fra Solveg

    SvarSlett
  5. Heisann! Så mye herlig dere fikk tak i,da! Har vært i Barum på loppemarkes et par ganger jeg også - har ei tante på Rykkin! Men det er aaaalt for lenge siden nå, kjenner jeg! Kribler når jeg ser hvor mye fint du har funnet! :-)

    SvarSlett
  6. Hei Åse,

    Ja, loppemarkeder er altså tingen.
    Det skal være loppis på Rykkinn, avd Gommerud skole, den 7. og 8.mai!
    Jeg er fra Rykkinn og pleier å tråle dette loppemarkedet.
    Man må jo støtte opp om det lokale skolekorpset må vite...
    Så, merk av i almanakken, kanskje vi sees?

    Ha en strålende uke!

    Beste hilsen fra Solveig

    SvarSlett