torsdag 4. desember 2014

Det Store Symesterskapet, 3:6

Ny episode og nye muligheter!
Denne dagen hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle
gyve løs....
Vi fikk utdelt vintage 70-talls mønstre.
Oppgaven gikk ut på å sy en bluse med strikk i ermene og
en stor kappekrage.
Jeg gikk for fargerike stoffer da jeg syns det stemmer
med det glade 70 tall.


Utfordring 1, bluse i 70-talls-stil.

Jeg valgte stoffer med livlige farger.
Heftige farger følte jeg var riktig for epoken.
Dessverre fikk jeg fikk ikke tid til å tre i strikken!
Dermed ser ikke blusen ferdig ut.
Utrolig skuffende, siste plass igjen :(
Men, jeg fikk skryt for sømmen da...



Utfordring 2: Sy en veske av et kort skjørt.
Her gikk jeg rett og slett for en modell jeg har sydd et par ganger før!
På 1 time er det begrenset hva man får til.
Igjen masse farger...
Vesken min ble heldigvis tatt godt i mot, og det smakte med en
2.plass!
Back in the game.... sort of.....

Utfordring 3: Sy en bukse med annerledes åpning.
Her skulle vi sy til oss selv.
Vi hjalp hverandre med måling og tilpassing.
Jeg sydde en haremsbukse med stort legg.
Mønster: Onion,4023.
Stoff: stjernemønstret denim fra Stoff og stil samt litt ensfarget
blått jeans-stoff og litt rød jersey til applikasjonen.
Heldigvis fikk modellen fin passform!
Jeg lagde min egen linning fremfor å bruke mønsteret.
Dette fordi jeg er så svai i ryggen.
Da fungerer det best med en lett buet linning!
Alle stikninger sydde jeg med rød tråd.

Igjen fikk jeg gode tilbakemeldinger for sømmen!
Buksene ble ikke rangert.


Gratulerer til Anne som fikk ukens mesterstykke for
sin vintage 70-tallsbluse.
Den var gøyal og selvfølgelig i utfordrende stoffer....

Så den kjedelige biten av episode 3...
Vegard måtte pakke ned sysakene sine!
Barske, morsomme Vegard som syr så mye kult skitøy.
Her kan du lese om Vegard, han har til og med
sin egen kolleksjon, øyewear!



3 menn med nål og tråd, Willy, Walter og Vegard.


God kveld!


Solveig :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar