torsdag 4. desember 2014

Tanker omkring episode 2


Vi var for alvor i gang da vi hadde spilt inn den første episoden.
 Etter 2 hektiske dager var vi litt kjent med konseptet. 

Vi visste litt om rutinene.
8 hadde blitt til 7...
For flere av oss oppstod litt uventede reaksjoner.
Undertegnede mistet matlysten, ble kvalm på bussen,
og gikk faktisk på do 6-7 ganger før hun var i 
gang med innspillingen av denne episoden.
Det var helt forferdelig.
Alt på grunn av stresset.
Nervøs mage, dere vet hva jeg mener....
Men, bare Christine gav oss startskuddet, 
så ble alt mye bedre. 
FOKUS!

Første del av episode 2 er unnagjort....
Dønn stille...
En veldig kontrast, for innimellom
skulle man tro det stod mellom liv og død!

Det blir alvorlig når dommerne kommer med sine
uttalelser. Man er jo litt tom etter å ha pustet og pest seg
igjennom en oppgave!


Hva skulle vi gjort uten Christines humor og humør underveis?

Utfordring 1, tights:
Å sy på ukjente maskiner var fremdeles ingen spøk
i episode 2. Særlig var det kjedelig at jeg ikke kunne
bruke overlocken på denne oppgaven!
Det hadde gjort jobben så mye enklere.
Men, men. Etter endt dag fikk vi hjelp til
å stille inn maskinene. Det var jeg utrolig glad for,
verktøyet er jo halve jobben....

Redesign-oppgaven: Ja, den var fin...
Fra klassisk herreskjorte til damekjole!
Jeg brukte litt for mye tid på kjolens skjørt,
Lagde noen wienerlegg foran og rynking bak.
Kjolen kunne hatt noe mer pynt foran.
Vel.....!
Willys kjole var helt fabelaktig,
Han brukte alt stoffet! Den ble elegant, og man
kunne ikke se at den kort tid før hadde vært i
et herreskap...

Utfordring 3, damejakke med kreativ lomme:
Den lille jakken min ble helt ferdig!
Det var da enda godt....
Modellen min Susann var så søt, og
jeg syns jakken satt fint på henne.
Mot slutten kjempet jeg litt med tiden!!!
Jeg lette febrilsk etter en knapp,
og jeg burde ha kjøpt med meg en
da jeg handlet stoffet.
Grunnen til at jeg ikke kjøpte hverken knapper, tråd,
eller annet stæsj var at vi fikk beskjed om at dette fantes på settet.
Det var ikke lett å finne noe som matchet mitt midnattsblå
brokadestoff. Derfor endte jeg opp med en
 litt for stor knapp i en litt merkelig farge....


Søte Maiken unner seg en god kopp kaffe i pausen.
Synd at hun ble nr 2 som røk ut, men sånn er det jo....


Ha en fortreffelig dag!



Solveig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar