fredag 26. august 2011

Litt om gave og interiørmessa

I disse dager arrangeres det gave og interiørmesse i Lillestrøm
Ting som varer
er valgt som tema, kanskje fordi vi skal tenke kvalitet, gjenbruk, tradisjon, klassisk?
Ca 500 utstillere er på plass og det bugner av ting og tang...
Rare duppeditter man aldri vil verken ønske seg eller trenge,
ellers et hav av ting som "vi sydamer" elsker: vakre bånd, snorer og morsomme knapper,
lekre stoffer, alt fra silke til den tykkeste vadmel,
yndig barnetøy, og mye mye mer!


Moro med messe!
Skravla gikk konstant...
Tina og Anka skravla så mye da de kom at de rent glemte å betale for
parkeringen! Heldigvis fikk de ikke bot...
Damer på tur!

(Bildet har jeg tatt selv, derfor er det litt "annerledes")


Så til dagens høydepunkt:

Vi fikk høre Tine Solheim snakke om den kreative skaperprosessen!
Og her kommer det en god nyhet:

12.september kommer hun nemlig ut med et nytt blad!
M by M som står for made by me.
Det er ikke et hvilket som helst blad, det skal være et kreativt magasin.
Ikke som et vanlig kreativt ukeblad a la Familien,
men et blad som handler mer om fashion og trender!
Der vil man finne oppskrifter på alt fra strikk og søm til smykkelaging samt
interiør tips. Vi fikk smugkikke på en del bilder, og det var veldig inspirerende!
Hun er ei artig dame som virkelig dyrker det kreative,
jeg gleder meg til det første bladet. Et must have kjenner jeg....



Til venstre en engasjert Tine Solheim!
Til høyre forsiden på det nye bladet (det oser av strikk og minner nesten om et livsstil




Anka og Tina følger ivrig med på presentasjonen av M by M...





Mange lekre møbler ble vist i messas interiørdel.
Denne stolen er next to heaven!!!





Nydelig nattøy og undertøy fra Norske Lilleba.
Klærne er produsert på en miljøvennlig og etisk riktig måte og blir derfor laget av
fibre fra soya og bambus! Herlig kvalitet...





Yndig ullkåpe med pelskrage...


Sivil kamuflasje!
Gjennomført regntøy fra Ugly Kids...



Tradisjon.
Papir og poseleverandøren Serviteur as hadde et flott blikkfang på sin stand!
Sånt ser jo en gammel dekoratør må vite....



Snart er det jul folkens....
I skrivende stund er det bare 120 dager igjen til julaften!



Her er definitivt det mest harry jeg så på messa.
Et juletre som snødde på seg selv!
Er der mulig?
Små isoporkuler sprutet opp fra treets topp og dalte nedover grenene.
Treet stod i en diger potte som fanget opp all "snøen".
Deretter gikk den opp i stammen og kom ut igjen i toppen av grana!!!


Beste hilsen fra Solveig

Og helt til slutt må jeg reklamere litt:

Den 26.oktober kl 19.00 kommer Tine Solheim til Bærum Husflidslag på Wøyen.
Inngangspenger 100.-
...og vi håper at mange finner veien til Husflidshuset den kvelden!
Her smiler Tine Solheim til dere:)



3 kommentarer:

  1. Takk for en super dag, Solveig!!
    Linker til det fine innlegget ditt inne hos meg, jeg :)
    God helg! Klem

    SvarSlett
  2. Oi, så mange bilder du fikk tatt!
    Ser ut som du hadde en fin runde etter at vi dro.
    Får vel linke til deg jeg også, men jeg regner med at det er greit at jeg rapper bildene av oss og linker via det ;o)

    Kjempekos å se deg!
    Ha en flott bursdagshelg, stoooor klem!

    SvarSlett
  3. God morgen Anka og Tina!

    Ja, takk for i går! Det var så koselig å se dere igjen:)
    Link i vei og bruk bildene som dere vil. Jeg gikk vel bare rundt i 45 min og knipset litt her og der! God helg begge to og så må vi alle kose oss med bursdagsbarna våre!

    Klem fra Solveig

    SvarSlett