tirsdag 29. mars 2011

Kongelig besøk

Vi har hatt ROYALT besøk...
Skogens konge kom innom hagen vår på morgenkvisten,
og jeg skal si det var spennende!
Først så vi en hunnelg.
Men så begynte "noen stammer" lengre inni skogen og bevege seg...
Det var ikke trærne som blåste eller rørte på seg,
det var en elg til!
Da den kom nærmere, skjønte vi at elg nr 1 var kalven!
Elg-kua lengre inni skogen hadde grå ben og skjegg... (veldig feminin...)
Her er noen bilder av kalven, den var STOR!


Vi står i vinduet i 2.etg, bare 20 meter fra elgen.
Den grønne busken nederst til venstre i bildet er enden av
blomsterbeddet vårt...

Stakkars, det er ikke mye mat på disse kvistene.
Kanskje noen skarve små ny-skudd?
For å få i seg nok mat, bruker elgen nesten hele dagen på å spise.
Noe så slitsomt...
Men, det er visst sunt å spise lite og ofte!

Har dere sett elgen?

Beste hilsen fra Solveig

3 kommentarer:

  1. Så flotte bilder du fikk av kongen da!

    Og så har du fått en award! Se i bloggen min! :):)

    SvarSlett
  2. Om jeg har sett.... hehe. Nå er hagen vår tom for tuja, så det kan hende de har flyttet opp til deg. Har ikke sett "våre" elg på 5 dager.

    SvarSlett
  3. Maren:

    Tusen 1000 takk snille Maren!
    Wow, tenk at jeg har fått en award, det var jammen meg uventet...
    Jeg kommenterte i bloggen din...

    Prinsesse Mari:

    Har de virkelig spist seg stappmette på tuja'n nede hos dere? Det er bra frekt!
    Naboen vår sier at elgene har holdt til her i en 14 dagers tid nå, tidlig om morgenen.
    Elgen vet visst ikke at vi har gått over til sommertid. Det var derfor den rota rundt i skogen her etter "stå-opp-tid" som mine barn kaller det.

    (I følge nabomannen, så går elgen ned til den lille skogen ved Sleiverud når den har snoket ferdig her oppe. Da bruker den i følge ham gangveiene omkring her...)

    Beste hilsen fra Solveig:)

    SvarSlett