søndag 14. desember 2014

Det Store Symesterskapet, 4:6

Episode 4, nye dager med nye muligheter...



Utfordring 1: Vrangsydd herrevest
Endelig fikk vi sy et herreplagg!
Tidligere har jeg kun sydd én herrevest. Min brors bunadsvest...
Sånn sett hadde jeg i hvertall sydd en vest før...
Dette mønsteret var riktig nok veldig annerledes.
Forstykkene ble vrangsydd med samme stoffet på innsiden og utsiden.
I ryggen hadde jeg et tynt fórstoff.
Tilsammen var det 8 deler, greit nok.
Fórdelene skulle trekkes et par millimeter inn fra kanten til ytterstoffet.
Dette fordi sømmen skal ligge godt på innsiden av plagget,
og plagget får en fin holdning.
Alt i alt ble jeg fornøyd med vesten, men i kjent stil
ble den ikke helt ferdig. Jeg fikk ikke sydd på spenselet bak,
og så manglet jeg dessverre knapper foran.
Synd, nest sisteplass...


Redesign, sy om en våtdrakt til et skjørt.
Tøff oppgave! Vi lo godt da Christine, iført våtdrakt, stod under
det sorte teppet.
Jeg gikk for et skjørt i A-fasong.
Blikkfanget ble den grove glidelåsen som ble lagt på skrå.
Som avslutning på skjørtet nede, lagde jeg en rad med tunger...



Bildet er tatt litt fra siden, så det ser litt merkelig ut.
Glidelåsen skal være foran og går på skrå....

HURRA, endelig en god plassering, 1.plass

Utfordring 3, Sy en fargerik barnekjole.
Her gikk jeg for et mønster fra Ottobre. De har utrolig mye lekkert til barn.
Stoffet kjøpte jeg på nettet, av Kreativ.
De har så mye lekkert, og jeg falt pladask for kustoffet.
Jeg følte meg litt "på hjemmebane" ved få denne oppgaven....!
og tilbakemeldingene var kjekke å få, mye positivt.


Barnekjole i turkist, rødt og rosa.



Detalj fra kjolens bakside. En snakkeboble...

Det var hett i syrommet på dag 7 og 8 av innspillingen.
Høydepunktet var da Walter klikka i vinkel og gav
maskina si en real knyttneve...
Gratulerer til Kristin med ukens mesterstykke!
Og så må jeg si meg vel fornøyd med egne prestasjoner...

Det var trist å se at Willy måtte pakke sammen etter 4 episode!
Jeg har kjent Willy i noen år, og han er så dyktig.
Bloggen til Willy er vel verdt et besøk!


Solveig;)

Og neste uke er det semifinale, 4 skal bli 3!

1 kommentar:

  1. Hei på deg;)
    I kveld fant jeg bloggen din etter en artikkel i Alt om håndarbeid. Så fin og inspirerende;) Legger meg som følger. Nå skal jeg kose meg videre nedover i alt det lekre du har postet;)

    God helg;)

    fra Ann-Mari

    SvarSlett