fredag 15. august 2014

Sommersøm

Noe av det deiligste jeg kan tenke meg er fløyelsmyke sommerkvelder på terrassen på hytta.
I sommer var det sånn.
Varmt i luften, helt stille på sjøen, og kun lyden av symaskinen brøt stillheten!
Nydelig.
Jeg hygget meg med søm til barna, men også noen andre prosjekter.

Siste uken av ferien tilbragte vi hjemme.
Vi fikk gjort så mye. Ute og inne.
Jeg er veldig fornøyd med at soverommet tar form.
Endelig fikk jeg trukket om rammemadrassen og sydd noen
nye puter.

Denne høsten skal vi komme oss tidlig i seng.
Et innbydende soverom tror jeg kan være oppskriften....

Naturfarget, mørkgrå og lysgrå lin. Ulike teksturer, lin, fløyel, og imitert skinn i sølv...

Vero viva er Italiensk og betyr lev ekte, det syns jeg er fint!


Den kvadratiske puten er i mørk grå lin, som i hodegavlen og
kanten rundt rammemadrassen.
Fronten er sydd av remser som ligger over hverandre og lager
et rutemønster.
Remsene har råkanter, så de blir litt naturlig rufsete!


Sov godt og natti natt fra


Solveig:)

2 kommentarer:

  1. Hei, so fine puter du har sydd. Freistar det ikkje å legge seg tidleg der, so veit ikkje eg :-)

    SvarSlett
  2. Så fint det er :o) I dag har jeg kjøpt meg symasin. Jeg har aldri hatt interesse for det det før, men med mye inspirasjon fra deg skal jeg begi meg ut på noe helt nytt :o)

    Ønsker deg en flott lørdag :o)

    SvarSlett