fredag 28. desember 2012

God romjul


Endelig er de her....
Dagene vi har lengtet etter mens det har røynet på i desember...

Late dager med sene frokoster,
pysjamas til langt på dag,
kaffe i sofaen mens ungene leker med julegavene sine.
Fyr på vedovnen,
en kopp kaffe til...

I år er vi ekstra slappe nå i romjulen.
Det skyldes ikke for mye mat....
Noen av oss hangler mens andre er syke.
Det går litt på omgang...
Dagene brukes til restitusjon rett og slett....

                            
Men, i kveld lekte jeg meg litt med saksa!
Før jul kom jeg nemlig til å se et innslag med
Karen Bit Vejle på God Morgen Norge.
Hun er en kunstner med saksen.... Intet annet å si.
Klikk her for å se mer av hennes fabelaktige arbeider.


Jeg syns de små hjortene ble riktig så flotte!
Neste gang bruker jeg bare litt tykkere papir...



Pernille (4 år) sin juleengel.
Vingene er av kaffefilter som hun har tegnet litt på.
Kroppen er av muffinspapir!



Og er her er åretes julebakst....
Oreos fra USA!
Sjekk fyllet, det er julerødt....
Jeg har forresten bakt pepperkaker sammen med barna, og
i tillegg kom mamma med flere andre sorter også!
Og det ble jul....


Ho ho ho...
...jeg kommer sterkere tilbak med blogginnelgg i 2013.


Kos deg videre i romjula!
Ta gjerne frem et håndarbeid...




Solveig:)




2 kommentarer:

  1. Fortsatt God Jul, Solveig!
    Håper vi ses i det nye året :)
    Klem til deg!

    SvarSlett
  2. 1000 takk søte Tina!
    Jeg håper du har hatt en fin julehøytid, og nå må vi få til et treff snart. Altfor lenge siden sist...

    God nyttårsklem fra Solveig

    SvarSlett