onsdag 25. desember 2013

Julegaveproduksjon

Det har dessverre gått lang tid mellom blogginnleggene.
Syrommet har i denne tiden vært et yndet sted...
Jeg har slett ikke ligget på latsiden.
Julegaveproduksjonen startet noen dager uti desember.

Her er noen av tingene jeg har laget:

Tacolefsevarmere!
Jeg har tegnet mønsteret selv.
Grovt bomullsstoff på yttersiden, termovatt i midten,
og lille martinestoff inni


Det ble til slutt 7 stk, til både venner og familie!
Jeg fant også frem en oppskrift på hjemmelaget tacokrydder.
Mixen ble lagt i små glass og så satte jeg på stofflokk og etiketter...


 Sminkepung og lommetørkleholder til mitt fadderbarn.



Gøy med matchende stoffer fra Tilda.



Legopose til Oscars gutterom.



Skjørt med "løs" til Sara!


 Skjørtets bakside med brodert navn...



Skjørt til Maya. Det matcher selvfølgelig til Saras!



Maya fikk også brodert navnet sitt bakpå...


Veske til Thea,
i fargene hun elsker, rosa og sort...



Veskens bakside med navn...


Veske til Eline.



Veskens bakside også med
brodert navn...



Veske til Celine...




Vesker i koordinerte farger, henger i stua og
venter på å bli pakket inn...


De knyttede skulderstroppene.



I tillegg til dette sydde jeg også noen gaver som ble
sendt utenlands: 1 par forede ullvotter til tante, 2 vesker til nieser,
tacolefsevarmer til kusine m/mann, sminkepung til kusine,
 og bordskånere til onkel. Alt sammen sendt til min kjære
verstfamilie i Usa. Og så ble det et par ullvotter til ei god
venninne i Danmark.
Neste år skal jeg begynne mye tidligere, kanskje allerede
på hytta i sommer!

Mitt beste tips må jeg dele helt til slutt:
Søk opp glamourbibliotekaren på Spotify, og hør på hennes spilleliste.
15 timer flott og meget variert julemusikk.
Glamourbibliotekaren har forresten en flott blogg også,
den finner du her


Fortsatt riktig god jul!


Beste hilsen fra Solveig


 

10 kommentarer:

  1. Så mye fint, Solveig! Skal si du har vært kreativ og driftig midt i julestria! Fortsatt god romjul til deg og godt nytt år etterhvert :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig melding, Marianne! Det har vært fint å sitte på syrommet i førjulstida med koselig musikk i bakgrunnen og et salig, kreativt kaos rundt omkring. Håper dere også nyter romjula, selv om været ikke akkurat er julete... Klem fra Solveig

    SvarSlett
  3. Oj, oj, oj, Solveig!! Så mye fint!! Du er rågod med symaskina, og heldige er de som får pakke av deg....! God nyttårsfeiring! Klem :)

    SvarSlett
  4. Imponert! Så fine ting du lager Solveig! Selv holder jeg meg til strikketøy, har aldri blitt noen god venn med symaskinen ;) Godt nytt år til dere! Vi sees plutselig :) Klem Ingrid

    SvarSlett
  5. Så hyggelig å finne flere kommentarer her inne! Jeg takker og bukker. Det var koselig å se deg i slutten av november, Tina. Håper ikke det blir så lenge til neste gang... Og tenkt at du har funnet meg, Ingrid! Artig. Nå har jeg nettopp kikket på bloggen din, og jeg ble så rørt over det du har skrevet fra Madagaskar. Det var sterkt! Håper vi sees igjen snart, det er bestandig så fint å møte deg!

    Klem fra Solveig og godt nyttår til alle som kikker innom...

    SvarSlett
  6. Så fantastisk fine og smarte de tacolefse-varmerne er :-) Kommer du til å dele mønster? Mvh Karianne

    SvarSlett
  7. Heisann! Jeg kan godt tenke meg å dele mønsteret siden jeg har tegnet det selv. Utfordringen er bare at jeg ikke vet hvordan man lager for eksempel en PDF som enkelt kan lastes ned via bloggen. Om noen har tips så blir jeg glad. I mellomtiden kan jeg også lete litt på nettet...Hyggelig at dere lesere etterspør mønsteret da!

    God helg fra Solveig

    SvarSlett
  8. Å det hadde vært fint med mønster på tacolefse-varmerne. Utrolig flott ide! :) Håper du finner ut av det!

    SvarSlett
  9. åja, det hadde vært fint med mønster på taco-lefsevarmerne dine! Fin julegaveidé, synes jeg! For det er vel lurt å begynne å tenke på julegaver allerede nå, er det ikke ;)

    SvarSlett
  10. Ønsker meg veldig mønster på tacolefsevarmer:)

    SvarSlett